دنیای کاردستی

آموزش اوریگامی بوقلمون

اوریگامی یکی از کاردستی های کلاسیک کودکانه است که برای همه رده های سنی مورد استفاده قرار می گیرد. به جز کودکان حتی بزرگسالان نیز گاها از این سرگرمی های ساده برای گذران اوقات فراغت خود استفاده می کنند. تهیه اوریگامی بوقلمون اگرچه در ابتدا کمی سخت به نظر می رسد. اما با استفاده درست از کاغذ و انجام مراحل آماده سازی به صورت دقیق و گام به گام به سهولت میسر خواهد بود.

شما می توانید از این کاردستی های زیبا و ساده برای اوقات فراغت کودکان استفاده کنید. بی شک بچه ها از درست کردن یک کاردستی شکیل و زیبا تنها با استفاده از یک ورق کاغذ لذت می برند. برای آماده سازی این کاردستی به هیچ ماده اولیه خاصی نیاز نخواهید داشت!

آموزش اوریگامی بوقلمون 2

مزایای آموزش اوریگامی بوقلمون

پیش از آن که به سراغ آموزش اوریگامی بوقلمون و روش ساخت این کاردستی های جذاب برویم، بهتر است برخی از مزایای دست سازه های اوریگامی را بررسی کنیم. به صورت کلی اوریگامی یک کاردستی به صرفه و اقتصادی است که به وسایل اولیه زیادی نیاز ندارد. به این ترتیب کودکان هم سرگرم زرق و برق ابزارهای متعدد تهیه کاردستی نشده و به سهولت کاردستی مورد نظر را تهیه خواهند کرد. درست کردن اوریگامی به کودک شما کمک می کند تا ذهنی آزاد و خلاق داشته باشد. با این روش های سرگرمی کودک ساعت ها مشغول خواهد شد و بی قراری نمی کند.

به علاوه شما می توانید با استفاده مداوم از این سرگرمی ها حافظه کودک خود را تقویت کنید و او را برای فکر کردن به مراحل بعدی آماده سازی اوریگامی مورد نظر تشویق کنید. در پایان کودک شما می تواند نمایشگاهی از انواع اوریگامی های ساده حیوانات داشته باشد که ذوق و استعدادهای او را رفته رفته شکوفا می کنند. در ادامه به مراحل آماده سازی یک اوریگامی بوقلمون زیبا می پردازیم.

وسایل مورد نیاز اوریگامی بوقلمون

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، برای تهیه این کاردستی به چیز زیادی نیاز ندارید! تنها کافی است یک ورق کاغذی ساده آماده کنید. در این زمینه بهترین کاغذ مدل های قهوه ای و پوستی است که به سادگی تا می خورد. بهتر است کاغذ شما کاملاً ساده باشد تا نتیجه بهتری از درست کردن این کاردستی به دست آورید. در آموزش اوریگامی بوقلمون به ابعاد کاغذ مورد استفاده نیز توجه می شود. بهتر است کاغذ اوریگامی بوقلمون را در ابعاد ۲۰ در ۲۰ انتخاب کنید تا کاردستی زیباتری بسازید. به علاوه برای بچه های کوچک تر از ابعاد بزرگ تر کاغذ استفاده کنید تا مراحل کار برای آن ها ساده تر شود.

مرحله اول تهیه اوریگامی بوقلمون

برای آماده سازی این کاردستی زیبا باید چند مرحله متوالی را با استفاده از برگه کاغذی خود پشت سر بگذارید. در بخش اول باید کاغذ را به صورت مورب تا بزنید. برای این منظور کاغذ را به صورت لوزی در مقابل کودک قرار دهید و از او بخواهید که گوشه سمت راست را به گوشه سمت چپ برساند و برآمدگی حاصل بر روی کاغذ را تا بزند.

در ادامه گوشه های ایجاد شده از مثلث کاغذی را به سمت داخل تا می زنیم و کنار هم قرار می دهیم. سپس گوشه تیز بالایی را نیز به سمت پایین تا می زنیم. در این مرحله به یک مثلث متساوی الساقین دست پیدا می کنیم که بدنه اولیه بوقلمون را تشکیل می دهد. بهتر است به ظریف بودن تاهای ایجاد شده بر روی ورقه های کاغذی دقت کنید تا نتیجه کار زیباتر شود.

آموزش اوریگامی بوقلمون 3

مرحله دوم آموزش اوریگامی بوقلمون

در بخش بعدی از آموزش اوریگامی بوقلمون دو گوشه ای که در ابتدا به داخل تا زده بودیم را باز کرده و گوشه میانی را در زیر آن ها پنهان می کنیم. سپس باید کاغذ تا خورده را برعکس کرده و از پشت آن استفاده کنیم. در بخش بالا یک خط راست مشاهده می کنید که مجدداً دو گوشه آن را به سمت داخل تا می زنیم. قسمت بالای کار یک مثلث کوچک تشکیل می شود.

سپس باید به هم تراز بودن این مثلث با رد تا زدگی وسط اوریگامی دقت داشته باشید. خط وسط مثلث کوچک باید در راستای خط وسط مثلث بزرگ قرار بگیرد. به این ترتیب کاردستی ما زیباتر خواهد شد. سپس این تاها را باز می کنیم. رد مثلث کوچک بر مثلث بزرگ نمایان می شود. در ادامه کاغذ را به طرف دیگر بر می گردانیم تا ادامه مراحل را دنبال کنیم.

آموزش اوریگامی بوقلمون 4

مرحله سوم آموزش اوریگامی بوقلمون

در بخش بعدی از آموزش اوریگامی بوقلمون بخش های بالایی کار را از روی خطوط مثلث های کوچک باز کرده و به سمت داخل تا می زنیم. در این بخش باید کمی به تای ایجاد شده زاویه بدهیم. پس از تا زدن این خطوط، مجدد گوشه پایینی را به سمت بالا تا می زنیم تا پاهای بوقلمون تکمیل شوند. در ادامه مجدداً گوشه های ایجاد شده را به سمت پایین تا می زنیم. در این مرحله مثلث های بسیار کوچکی به صورت برجسته در زیر کار آماده سازی می شوند.

آموزش اوریگامی بوقلمون 5

قدم چهارم ساخت اوریگامی بوقلمون

در بخش بعدی از این آموزش کاربردی می توانید سمت راست اوریگامی خود را به سمت چپ آن تا بزنید. به این ترتیب بخش سر اوریگامی نیز آماده می شود. در ادامه رد تا زدگی انجام شده را مشاهده کرده و تا را باز کنید. سپس باید این تا را به صورت برعکس در خلاف جهت قبلی نیز انجام دهید. در این مرحله یک تا زدگی کوچک تر در قسمت نوک تیز کار ایجاد می کنیم که سر بوقلمون را تشکیل می دهد.

آموزش اوریگامی بوقلمون 6

سپس این تا زدگی را برعکس می کنیم تا قسمت نوک بوقلمون نیز تکمیل شود. در بخش بعدی منقار را به سمت پایین تا می زنیم و آن را برعکس می کنیم. به همین سادگی!

آموزش اوریگامی بوقلمون 7

 

کاردستی بوقلمون ما در همین مرحله تکمیل می شود. شما می توانید این بوقلمون را به صورت ایستاده بر روی سطح نیز قرار دهید. در صورتی که بوقلمون به درستی بر روی سطح نمی ایستد تنها باید پاهای آن را بیشتر باز کنید یا از یک گیره برای ثابت نگه داشتن آن بر روی صفحه استفاده کنید.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با آموزش اوریگامی بوقلمون اطلاعاتی را بررسی کردیم. این آموزش کمی پیچیده تر از سایر کاردستی های حیوانات است که تاکنون مشاهده کرده اید. با این وجود با کمی تمرین و تکرار می توانید آن را در مهدکودک ها و مدارس انجام دهید. بچه ها از درست کردن این حیوانات کاغذی و جذاب که می توانند آن ها را کمی حرکت بدهند، لذت می برند. در پایان کار می توانید از رنگ برای تزیین کاردستی بوقلمون خود استفاده کنید. به این ترتیب ساختار اوریگامی مورد نظر شکیل تر می شود. همچنین می توانید از کاغذهای رنگی ساده برای ساخت بوقلمون خود استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا