دنیای کاردستی

اموزش اوریگامی دانه برف

آموزش اوریگامی دانه برف برای افزایش هوش و خلاقیت کودکان مزایای بی شماری به همراه دارد. انواع اوریگامی های ساده و کودکانه در سال های اخیر در میان محبوب ترین دست سازه ها قرار گرفته اند. اوریگامی های کودکانه بسیاری از آموزش های لازم برای پرورش و رشد خلاقیت و هوش کودکان را در اختیار آن ها قرار می دهد. شما می توانید با استفاده از این آموزه های کاربردی کودکی خلاق و باهوش تربیت کنید.

این آموزش ها استفاده از ابزارهای ساده و در دسترس قابل اجرا خواهند بود و کودک شما را برای ساخت دست سازه های پیچیده تر آماده می کنند. البته روش های ساخت و آماده سازی اوریگامی نیز متفاوت خواهد بود. این آموزش ها بر اساس میزان سختی درجه بندی های متفاوتی دارند.

اگر به اوریگامی علاقه مندید میتوانید انواع این کاردستی های جذاب را در دنیای کاردستی ببینید.

معرفی اوریگامی دانه برفی

آموزش اوریگامی دانه برف با رسیدن فصل زمستان در کلاس های درسی دانش آموزان انجام می شود. اولین نشانه فصل زمستان برف و سرمای آن است. دانه های برفی از زیباترین المان های فصول سرد سال هستند که با روش های مختلفی آماده می شوند. اوریگامی های برفی به سادگی تهیه شده و برای دیزاین های مختلف به کار می روند. این دانه ها برای تزیین خانه و کارت پستال ها انتخابی ایده آل به شمار می روند. شما می توانید از این اوریگامی ها برای ساخت جعبه های کادو نیز استفاده کنید.

در ساخت و آماده سازی اوریگامی های سنتی از قیچی استفاده نمی شود. اما برای تلفیق روش های مدرن ساخت کاردستی با روش های سنتی از این ابزارها استفاده شده و زیباترین شکل و فرم این لوازم تزیینی آماده سازی خواهند شد. در صورتی که از قیچی برای ساخت این دست سازه ها استفاده شود نام آن از اوریگامی به کریگامی تغییر پیدا می کند. با استفاده از این دستورالعمل می توانید، زیباترین دانه های برفی را تهیه کنید. این اوریگامی ها ظاهر زیبا و شیکی دارند و در ابعاد و اندازه های مختلفی آماده سازی می شوند.

وسایل مورد نیاز برای ساخت اوریگامی برفی

مهم ترین بخش ساخت و آماده سازی اوریگامی های کاغذی، تا زدن کاغذ است. استفاده از ورقه های کاغذی برای ساخت و آماده سازی این کاردستی ها رایج است. هر یک از این کاغذها باید با کیفیت عالی فراهم شوند. در غیر این صورت کیفیت لازم را برای ساخت اوریگامی نخواهند داشت. کاغذ به کار رفته در تهیه این کاردستی می تواند با رنگ های مختلفی انتخاب شود. رنگ های آبی و سفید و خاکستری بهترین انتخاب برای ساخت کاردستی اوریگامی دانه برفی به شمار می رود. شما می توانید این کاردستی های شکیل را با برش های مختلفی آماده سازی کنید.

ورق های کاغذی خود را پیش از آغاز ساخت اوریگامی به صورت مربعی شکل برش بزنید. این کاغذها از نوع ایندکس مرغوبیت بیشتری برای ساخت اوریگامی خواهند داشت. شما می توانید برای ساخت اوریگامی های دانه برفی کاغذهای ضخیم تری به کار ببرید. اما در این صورت تا زدن برگه های کاغذی کار دشواری خواهد شد.

مراحل آماده سازی اوریگامی دانه برف

آموزش اوریگامی دانه برف در چند مرحله ساده انجام می گیرد. انجام دقیق نکات مربوط به ساخت این اوریگامی به شما کمک می کند که یک کاردستی بی عیب و نقص آماده کنید. اوریگامی جذاب دانه برفی به شما کمک می کند که دیزاین های زمستانی خود را با شکیل ترین فرم انجام دهید. در زیر مراحل ساخت و آماده سازی این دست سازه زیبا و جذاب را مشاهده می کنید:

آماده سازی اولیه کاغذ

در بخش اول از آموزش اوریگامی دانه برف باید کاغذ خود را به دو بخش مساوی تقسیم کنید. در این بخش از دو نیمه ی نصف شده استفاده می شود و هر یک از آن ها با روش های به خصوصی تا می شوند. در بخش اول لبه بالایی کاغذ را به لبه پایینی آن می رسانیم و تا می زنیم. این تاها را با فشار کمتری ایجاد می کنیم. در این مرحله استثنا تاهای خود را با فشار انگشت فیکس و ثابت نکنید. گوشه سمت راست کاغذ را در این بخش کمتر تا بزنید تا شکل و فرم نهایی کاغذ به دلخواه تنظیم شود.

آموزش اوریگامی دانه برف 3

برعکس کردن کاغذ اوریگامی

در آموزش اوریگامی دانه برف باید پس از تنظیم بخش اولیه کار و نصف کردن کاغذ، این اوریگامی را به صورت مورب تا می زنیم. برای این منظور باید کاغذ خود را به صورت ساعتگرد بچرخانید. در این مرحله پیش از انجام کار علامت هایی بر روی کاغذ و هر یک از تایل های آن ایجاد می کنیم. این علامت ها را در هر یک از تاهای ایجاد شده بررسی کرده تا از صحت آماده سازی اوریگامی خود اطمینان حاصل کنید. مثلث ایجاد شده را از سمت راست به سمت چپ تا می زنیم. به این ترتیب گلوله برفی اولیه ما آماده سازی خواهد شد.

با ایجاد یک رد تازدگی مرحله بعدی آماده سازی اوریگامی دانه برفی آغاز می شود. در این بخش باید از رد تازدگی مربوطه تا بزنید تا لایه های پشتی کار نیز آماده سازی شوند. در این بخش باید به نوک تیز اوریگامی ایجاد شده نیز دقت داشته باشید. بخش سمت راست کار را به صورت مورب تا بزنید. این بخش را به صورت مورب به بخش چپ کاغذ برسانید. تا زدگی شما باید به صورت عمودی انجام شود. ردهای تازدگی ایجاد شده در این کاردستی باید به صورت عمودی ایجاد شوند. به این ترتیب با لایه های پشتی موازی می شود.

در این بخش باید کاغذ را به سمت دیگر بچرخانیم تا مراحل بعدی را در این بخش دنبال کنیم. در این قسمت بخش سمت راست را به صورت مورب به قسمت سمت چپ می رسانیم. در این بخش باید به موازی بودن لبه ها دقت داشته باشید. با این وجود اگر باز هم موفق به موازی کردن این لبه ها نشدید، به سادگی می توانید مراحل انجام شده را تکرار کرده و تا ها را باز کرده و مجدداً انجام دهید. به این ترتیب کیفیت کاردستی انجام شده چندین برابر می شود.

آموزش اوریگامی دانه برف 4

آماده سازی طرح دانه برفی

در بخش بعدی باید مراحل نهایی تا زدن کاغذها انجام شود. در این بخش تای آخر با برگرداندن پشت کاغذ به سمت پشت تای نهایی انجام می گیرد. در این قسمت باید تای انجام شده در بخش پشتی کار را مجدداً انجام دهید تا کاردستی برای رسم دانه های برفی آماده شود.

در بخش بعدی با استفاده از یک مداد طرح برفی مورد نظر را ایجاد می کند. شما می توانید انواع مدل ها و طراحی های دانه های برف را مشاهده کرده و هر یک از شاخه های آن را در این اوریگامی ترسیم کنید. به این ترتیب نتیجه کار بسیار زیباتر خواهد شد. شما می توانید چند دانه برف را در این اوریگامی ترسیم کنید و ابعاد هر یک را به دلخواه تنظیم نمایید.

به این ترتیب کاردستی شما زیباتر و شکیل تر خواهد بود. دانه های برفی مختلف نمای پشت صحنه و تزیینات شما را زیباتر خواهند کرد. ابعاد هر یک از این دانه های برفی نیز با در نظر گرفتن ابعاد کاغذ و ابعاد ترسیم شده بر روی کاغذ مشخص خواهد شد.

آموزش اوریگامی دانه برف 5

بریدن دانه های برفی

در بخش بعدی باید دانه های برفی ترسیم شده بر روی کاغذ را با استفاده از قیچی برش بزنیم. در این بخش باید به ظرافت برش های ایجاد شده بر روی کار دقت داشته باشید. در غیر این صورت طرح دانه برفی مورد نظر مناسب نخواهد بود. در آموزش اوریگامی دانه برف این مراحل به دقت پشت سر گذاشته می شوند. بهتر است بچه ها برای برش زدن این دانه های برفی از بزرگ ترها کمک بگیرند. در این مرحله در اثر انجام تاهای مختلف بر روی کاغذ، ضخامت لایه کاغذی کمی بیشتر می شود. به همین خاطر برش زدن آن ها کمی دشوار خواهد بود.

در فرایند آموزش اوریگامی دانه برف باید به ایمنی کار دقت داشته باشید. برای ایجاد برش های بهتر باید از تیز بودن قیچی خود اطمینان حاصل کنید. برای تمیزتر شدن کاردستی اوریگامی خود پس از پایان کار رد مدادهای ایجاد شده بر روی کاغذ را پاک کنید. حتی الامکان از روی خطوطی که با مداد ترسیم کرده اید برش قیچی را انجام دهید. به این ترتیب نتیجه بهتری به دست می آورید.

آموزش اوریگامی دانه برف 5

موارد استفاده از اوریگامی برفی

در آموزش اوریگامی دانه برف باید به موارد استفاده از این دانه های برفی نیز دقت داشته باشید. این اوریگامی هم به عنوان یک آویز زیبا برای سقف اتاق خواب شما مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه اوریگامی دانه برفی به عنوان لباس و دامن عروسکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید این اوریگامی های جذاب و زیبا را به دیوارهای اتاق خواب خود نیز بزنید. به علاوه استفاده از این اوریگامی برای آماده سازی تم های برفی و زمستانی بسیار کارایی خواهد داشت. شما می توانید از ابزارهای مختلفی برای ساخت برف های کاغذی استفاده کنید.

نحوه تزیین اوریگامی برفی

اگرچه در آموزش اوریگامی دانه برف، ساخت و آماده سازی هر یک از بخش های این فرایند بسیار ساده انجام می گیرد. با این وجود با استفاده از برخی راهکارها می توانید نتیجه کار را شکیل تر کنید. استفاده از برخی ابزارهای تزیینی برای دیزاین کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. انواع وسایل تزیینی مانند برچسب های تزیینی، اکلیل های براق و مواد شاین، ماژیک ها و خودکارهای براق و تزیین کننده نیز در این زمینه کارایی خواهند داشت. شما می توانید زیباترین طراحی ها را برای ساخت و تزیین دکوری های برفی اوریگامی به کار ببرید. استفاده از کاغذهای دو رو و دو رنگ نیز اجرای این کاردستی ها را زیباتر می کند.

آموزش اوریگامی دانه برف 2

مزایای ساخت اوریگامی دانه برف

با استفاده از این کاردستی های جذاب کودکان آشنایی بیشتری با فصل زمستان و آب و هوای مخصوص این فصل پیدا می کنند. ساخت اوریگامی های برفی با ساده ترین ابزارها انجام می شود. به این ترتیب برای ساخت این کاردستی نیازی به ابزارهای خاص و وسایل گران قیمت نخواهید داشت. با این روش بدون هزینه خاصی برای کودک خود یک کاردستی زیبا و شکیل آماده سازی خواهید کرد. این اوریگامی بسیار زیبا است و ظاهر جذابی دارد و کودک شما را ساعت ها سرگرم می کند.

ساخت این کاردستی توسط همه رده های سنی کودکان قابل انجام خواهد بود. شاید در دفعات اول آموزش اوریگامی دانه برف و ساخت این کاردستی، شکل و ساختار آن چندان زیبا و تمیز نباشد. اما با چند بار تکرار و تمرین، زیبایی کار چندین برابر خواهد شد. برای ساخت اوریگامی هایی که با قیچی آماده می شوند، حتماً باید به نکات ایمنی کار دقت داشته باشید. استفاده از قیچی باید زیر نظر بزرگ ترها انجام شود. در غیر این صورت کودک نمی تواند برش ها را خیلی تمیز انجام دهد.

برش های ایجاد شده بر روی این کاردستی به دلخواه شما قابل تغییر خواهند بود. شما می توانید خطوط مختلفی ترسیم کرده و هر یک از آن ها را برای ساخت و آماده سازی یک اوریگامی شیک و زیبا به کار ببرید. اوریگامی ها در طولانی مدت تأثیر به سزایی بر هوش و استعدادهای فرزند شما بر جای می گذارند. شما می توانید حافظه کودک خود را با ساخت و آماده سازی کاردستی های مرحله به مرحله تقویت کنید. کودکان برای انجام این کاردستی های زیبا و شیک باید هر یک از مراحل ساخت و تا زدن کار را حفظ کنند. از این رو حافظه آن ها به تدریج به شدت تقویت می شود.

جمع بندی

در این بخش در خصوص روند انجام آموزش اوریگامی دانه برف اطلاعاتی را بررسی کردیم. هر یک از این اوریگامی های زیبا و شیک برای نصب در محیط اتاق خواب کودک به عنوان یک دست سازه خاص نیز مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید این اوریگامی جذاب را در کنار یک آدم برفی کاردستی، تپه های برفی و آدمک های کوچولو در اتاق خواب خود نصب کنید.

اجرای هر یک از این کاردستی ها به شما کمک می کند که علاوه بر سرگرم کردن کودک خود ساعات مفرحی را برای او ایجاد کنید. آماده سازی هر یک از این کاردستی ها تنها با یک کاغذ ساده میسر خواهد بود. توصیه می کنیم در ابتدای کار از لایه های کاغذی نازک تر برای اجرای کاردستی استفاده کنید و رفته رفته برای حرفه ای تر شدن کار از لایه های کاغذی ضخیم تر استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا