دنیای برق و الکترونیک

آشنایی با موسیقی الکترونیک و ساخت و سازهای الکترونیکی

سازهای مختلفی هستند که از طریق برنامه های الکترونیکی به شما آموزش داده می شوند. برخی از سازها الکترونیکی هستند. به این معنی که صدای آنها از طریق ارتعاش سیم ها و یا به واسطه صدای ضربه تولید نمی شود. تولید صدا در این سازهای الکترونیکی از طریق پالس های الکتریکی تولید می شود. حرکت نواختن در این دسته از سازها از طریق به یک تولید کننده صدا تبدیل می شود. حرکت نوازنده به یک باند متصل می شود و به این صورت می تواند صدا را از طریق این نوع از سازها تولید کند.

 

آشنایی با موسیقی الکترونیک

امروزه بسیاری از سازها به صورت الکترونیکی به شما آموزش داده می شوند. این شیوه آموزش در دنیای نوین امروزی خیلی رایج شده است و جزو راهکارهای جدید و بهینه در آموزش ساز محسوب می شود. سازهای مختلفی وجود دارند که به صورت الکترونیکی تولید می شوند و یادگیری آنها خیلی راحت تر از سازهای سنتی است. ما در این صفحه به بررسی این سازهای الکترونیکی می پردازیم تا شما بتوانید در این میان یکی از سازهای الکترونیکی مورد علاقه خود را برای یادگیری انتخاب کنید. آموزش الکترونیک موسیقی در دنیای کنونی مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است.

تکنولوژی سازهای الکترونیکی

باید توجه داشته باشید که تکنولوژی موسیقی الکترونیکی به علوم الکترونیک بستگی دارد و صداها از پایه به واسطه مدارهای برقی از قبیل سینتی سایزرها تولید می شود یا از طریق نمونه گیری از صدای سازهای آکوستیک و یا از طریق آوای انسان تولید می شود.

این صدا به صورت دیجیتال توسط انواع نرم افزارهای سیکوئنسر هم در محدوده صوتی حقیقی و هم در محدوده خارج از صداهای طبیعی از طریق سازهای برقی منتشر می شود و افکت های مختلف نیز بر روی این اصوات اجرا می شود. آموزش الکترونیک موسیقی سازهای مختلفی که توسط مردم مورد توجه قرار می گیرند را به هنرآموزان تدریس می کند و این شاخه موسیقی را به صورت عملی به داوطلب ها تدریس می کند.

پیانو دیجیتال

این ساز یکی از آلات موسیقی مدرن است و تولید صدا در این ساز با پیانو آکوستیک تفاوت زیادی دارد. صدای ساز در پیانو آکوستیک به صورت چکشی تولید می شود. اما این صدا در پیانو دیجیتال با کد نویسی پخش می شود. پیانو دیجیتال دارای قیمت کمتری نسبت به پیانو آکوستیک دارد و سبک وزن است و احتیاجی به کوک شدن ندارد. می توانید در این پیانو از هدفون استفاده می شود. به گونه ای که فقط شما توانایی شنیدن صدای این پیانو را دارید. اساتید مجرب به آموزش الکترونیک موسیقی و پیانو دیجیتال اقدام می کنند.

آموزش الکترونیک موسیقی و ساخت و سازهای الکترونیکی

سه تار الکترونیکی

سه تار الکترونیکی متشکل از آمپلی فایر، دستگاه افکت و ساز است. ارتعاش های سیم ها به واسطه پیک آپ به سیگنال الکتریکی در این ساز تبدیل می شود. این ساز دارای اصوات متنوع است و وسعت زیادی دارد. این ساز در زمره اولین سازهای الکتریکی ایرانی قرار می گیرد.

درام الکتریک

آموزش الکترونیک موسیقی خیلی راحت تر از سازهای سنتی است. درام الکتریکی یا وی درام یکی از سازهای مدرن است که در مؤسسه برتر تدریس می شود. این درام با سازهای معمولی تفاوت دارد و دارای صفحه های سنسور دار است. این ساز الکتریکی در حقیقت یک نوع سیتی سایز که صدایی مشابه درام آکوستیک دارد.

آموزش الکترونیک موسیقی و ساخت و سازهای الکترونیکی

ترمین

اولین ساز الکترونیکی ترمین نام دارد و صوتی که از این ساز پخش می شود با سازهای دیگر تفاوت دارد. برای ساخت این نوع آلت موسیقی از قوانین مغناطیسی استفاده می شود. این ساز توسط فردی به نام ترمین تولید شده است. نوازنده با استفاده از این ساز فرکانس های مختلفی را تولید می کند و شدت اصوات نیز به خوبی تنظیم می شود.

گیتار الکتریک

گیتار الکتریک در خانواده گیتارها قرار می گیرد. آموزش این گیتار توسط برترین مدرس ها انجام می شود. صدای این گیتار به کمک تقویت کننده های الکترونیکی یعنی آمپلی فایرها تغییر می کند. سبک های راک اند رول بعد از پیدایش این دسته از گیتارها پا به عرصه موسیقی گذاشتند که با استقبال مردم رو به رو شدند. جنس بدنه گیتار برقی و طریق تولید صورت در این ساز و سیم های این گیتار نیز با گیتارهای معمولی تفاوت زیادی دارد. ارتعاشات صدا در این گیتار با استفاده از پیکاپ به سیگنال های برقی تبدیل می شود و به این صورت است که صدا تولید می شود.

آموزش الکترونیک موسیقی و ساخت و سازهای الکترونیکی

ارگ برقی

یکی دیگر از سازهای برقی و الکتریکی موجود در دنیای امروزی ارگ برقی نام دارد. مدارهای الکترونیکی در این سازها باعث ایجاد صدا و نوسان می شود. ارگ برقی یکی از ساده ترین سازهای موجود در دنیای موسیقی به شمار می رود که در انواع مختلفی از قبیل کلاویه ای و بادی ساخته و طراحی می شود. کلیدهای سیاه و سفید که در این ساز وجود دارند برای تولید نت و صدا به کار می رون

سینتی سایزر

سینتی سایزر یک دستگاه الکترونیک است می تواند به تبدیل و ایجاد صدا اقدام کند. صداهای موسیقایی و غیر موسیقایی از طریق این دستگاه ایجاد می شود. دیرش اصوات و شدت و رنگ صداها به واسطه این ساز به وجود می آید. با آموزش الکترونیک موسیقی می توانید به فراگیری این ساز اقدام کنید. این ساز در دهه های 1960 و 1970 اختراع شد و در استودیوهای موسیقی الکترونیکی و شرکت های تبلیغاتی و در کنسرت های زنده مورد استفاده قرار می گیرند. از این سینتی سایزر در دنیای امروزی به جای کامپیوترهای شخصی استفاده می شود.

آموزش الکترونیک موسیقی و ساخت و سازهای الکترونیکی

میانای دیجیتال

میدی یا میانای دیجیتال یکی از پیشرفت های مهم در دنیای نوین محسوب می شود. یک کالا یک نوع سخت افزار است که تولید کننده های آلات موسیقی برقی برای اتصال وسیله های برقی به سینتی سایزر سعی بر این دارند این دستگاه را بر اساس نت های مختلف تولید می کند. می توانید با هر نوع آلت موسیقی از قبیل میدی به کامپیوتر وصل شوید.

به این صورت می توانید سیگنال های کنترل را به کامپیوترها وارد کنید و به صورت نت ذخیره و سپس ویرایش کنید. از کامپیوتر می توانید برای نوشتن نت ها و مهار ساز و کار سنتز اصوات و ذخیره سازی نمونه های سیگنال صوتی استفاده کنید. پس از آموزش الکترونیک موسیقی می توانید به دریافت مباحث ویژه در رابطه با این دستگاه اقدام کنید.

نمونه پردازی یا سمپل گیری

نمونه پردازی یک فناوری جدید و به روز است که این امکان را برای آهنگ ساز فراهم می کند تا بتواند موسیقی خود را بدون احتیاج به نوازنده با صدای سازهایی که نت ها برای این آلات موسیقی نوشته می شوند تولید کند. تکه های کوچک از اصوات مربوط به سازهای آکوستیک در سمپل گیری به طور دیجیتال ثبت می شوند. سپس به واسطه کیبورد و یا کامپیوتر در اختیار آهنگ ساز گذاشته می شود.

در دنیای امروزی این فناوری در نرم افزارهای مربوط به نت نویسی مورد استفاده قرار می گیرد و به این صورت است که آهنگ ساز می تواند در هنگام نت نویسی نتیجه کار خود را آن گونه که نوازنده های واقعی آهنگ می نوازند این صداها را بشنود و تولید کند.

شیوه های آهنگ سازی نوین

آموزش الکترونیک موسیقی با استفاده از روش های مدرن توسط بهترین مدرس ها انجام می شود. نرم افزارهای مختلفی معروف به DAW به آهنگ سازها کمک می کند که با ضبط یا سنتز مجزا بتواند خط های صوتی در نهایت با ترکیب موسیقی به نت سازی اقدام کند. با استفاده از این نرم افزارها می توانید زیرایی و دیرش و شدت صدا را تغییر دهد. کیفیت موسیقایی با استفاده از نرم افزارهای جدید افزایش پیدا می کند.

استودیو نوار

استودیو نوار به عنوان ابزار اصلی مربوط به کار آهنگ سازهای موسیقی و اصوات الکترونیک در دهه 1950 شروع به کار کرد. صداهایی که دارای پایه و اساس برقی هستند از طریق این استودیو منتشر می شوند. آهنگ ساز با استفاده از این استودیو می تواند به تغییر صدا و شدت اصوات اقدام کند. ویرایش اصوات، پژواک دهی و عبور از فیلترهای صورتی جهت تغییر رنگ اصوات و ترکیب یا میکس نیز از طریق این استودیو انجام می شود. از طریق آموزش الکترونیک موسیقی نیز می توانید به یادگیری کار با استودیو نوار اقدام کنید.

آموزش الکترونیک موسیقی و ساخت و سازهای الکترونیکی

اهمیت نرم افزار در آموزش سازهای الکترونیک

آموزش الکترونیک موسیقی در سازهای جدید اهمیت بسزایی دارد. زیرا برنامه ها و نرم افزارهای مختلف و به روز طراحی شده اند که شما بتوانید از این طریق به تدریس سازهای مختلف برقی به آسانی اقدام کنید. اکثر سازهای الکترونیکی که در این صفحه نام برده شدند را می توانید در تدریس موسیقی مورد استفاده قرار دهید. استفاده از این نوع نرم افزارها باعث می شود که بتوانید هنرجوها را علاقه مند به سازهای مختلف کنید.

از طرف دیگر به این صورت می توانید انگیزه خوبی را برای یادگیری سازهای برقی در دانش آموزان به وجود آورید. زمانی که از نرم افزارها در آموزش سازه های الکترونیکی استفاده می کنید می توانید مباحث و مفاهیم مختلف موسیقی را به سرعت به داوطلب ها آموزش دهید. زیرا یادگیری سازهای برقی با استفاده از این نرم افزارها به آسانی انجام می شود و به طور کلی این برنامه ها این امکان را برای شما عزیزان فراهم می کنند تا بتوانید استفاده از سازهای برقی را به هنرجوها آموزش دهید.

حتی با استفاده از این نرم افزارهای به روز می توانید به نت نویسی از طریق کددهی نیز اقدام کنید. این موضوع سبب می شود که نت نویسی را به طور دقیق تر انجام دهید. از طریق کد نویسی می توانید آهنگ سازی را به واسطه این دسته از سازها به صورت کلی و به طور دقیق انجام دهید. به همین دلیل هم می توانیم بگوییم که استفاده از نرم افزار در آموزش این سازها اهمیت زیادی دارد.

باید توجه داشته باشید که می توانید سازهای مختلفی را با استفاده از این برنامه ها آموزش دهید. انواع سازهای الکتریکی دارای طرفدارهای زیادی هستند. شما عزیزان می توانید سازهای دلخواه خود را از طریق نرم افزارهای مختلف فرا گیرید و آهنگ های دلخواه خود را از این طریق بنویسید و این کار را بر اساس میل خود انجام دهید.

جمع بندی

آموزش الکترونیک موسیقی یک روند جدید و پیشرفته است که می توانید بر اساس فناوری به روز از این طریق به تدریس سازهای مختلف اقدام کنید. باید توجه کنید که سازهای الکترونیکی از نظر صدا و شدت صدا با سازهای معمولی تفاوت های زیادی دارند. این سازها حتی از نظر جنس بدنه و دوام نیز با سایز ادوات موسیقی معمولی متفاوت هستند.

شما عزیزانی که به سازهای الکترونیکی علاقه مند هستید خیلی راحت می توانید این سازها را فرا گیرید و این فراگیری را می توانید از طریق نرم افزارهای جدید و کاربردی انجام دهید. در این صورت می توانید به نت نویسی از طریق این سازها نیز به نحو احسن اقدام کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا