دنیای کاردستی

آموزش اوریگامی جعبه ستاره ای

اوریگامی های فانتزی در میان کاردستی های محبوب کودکانه دسته بندی می شوند و هر یک برای همه رده های سنی قابل اجرا خواهند بود. البته این کاردستی ها بر اساس نوع و طرح مورد نظر درجه بندی شده و از نظر سختی کار با هم متفاوت هستند. اوریگامی جعبه ستاره ای یک کاردستی زیبا و کاربردی برای بچه ها است که اوقات فراغت آن ها را زیباتر می کند.

شما می توانید با ارائه آموزش اوریگامی جعبه ستاره ای ساعات مفرحی برای کودکان به وجود بیاورید. این کاردستی زیبا و خاص با استفاده از ساده ترین ابزارهای اولیه آماده سازی شده و مزایای بی شماری برای کودکان و دانش آموزان به همراه دارد. با ما همراه باشید تا روش آماده سازی آن را بیاموزید.

ابزارهای اولیه برای ساخت اوریگامی جعبه ستاره ای

برای ساخت و آماده سازی این اوریگامی جذاب و خاص باید به ابزارهای اولیه آن دقت داشته باشید. کیفیت کاغذ به کار رفته در ساخت و آماده سازی این کاردستی جذاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهترین کاغذ برای آماده سازی این کاردستی کاغذهای ضخیم ایندکس هستند که تا زدن آن ها کمی دشوار است. اما کیفیت نهایی کاردستی اوریگامی با استفاده از آن ها افزایش می یابد.

در آموزش اوریگامی جعبه ستاره ای از کاغذهای دو رنگ برای تهیه این اوریگامی زیبا استفاده می شود که طراحی نهایی آن را شکیل تر جلوه می دهند. ابعاد این کاغذ باید ۲۰ در ۲۰ باشد تا اندازه جعبه به حد ایده آل برسد. با استفاده از کاغذهای دو رنگ، یک طرف اوریگامی جعبه ستاره ای شما با یک رنگ و طرف بعدی با رنگ دیگر دیزاین خواهد شد.

نحوه ساخت اوریگامی جعبه ستاره ای

برای ساخت و آماده سازی این کاردستی زیبا با استفاده از آموزش اوریگامی جعبه ستاره ای باید مراحل کار را به دقت دنبال کنید. در هر یک از مراحل لازم است که تای به خصوصی بر روی کاغذ مورد نظر ایجاد کنید. این تا را با دقت بزنید تا مجبور به باز کردن مجدد آن نباشید. به این ترتیب زیبایی جعبه نهایی افزایش می یابد. برای آماده سازی اوریگامی جعبه ستاره ای مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول ساخت اوریگامی ستاره ای

در بخش اول از ساخت و آماده سازی اوریگامی جعبه ستاره باید تاهای اولیه را انجام دهیم. در این بخش از طرف سفید کاغذ شروع کرده و لبه های بالایی را به لبه های پایینی آن می چسبانیم. سپس این تا را باز کرده و لبه های چپ و راست کاغذ را تا بزنید. در ادامه باید ردی از علامت + را بر روی ورقه خود مشاهده کنید. در این زمان باید ورقه را به سمت دیگر بچرخانید. در مرحله بعدی کاغذ به شکل یک لوزی در مقابل شما قرار می گیرد تا بقیه تاهای مورد نظر را بر روی آن ایجاد کنید.

در این بخش گوشه های سمت راست و چپ مجدداً از سمت معکوس کاغذ بر روی هم قرار گرفته و تا زده شده و سپس باز می شوند. در ادامه گوشه های بالایی و پایینی نیز مجدداً تا خورده و باز می شوند. این مراحل را پشت سر هم تکرار کنید تا ردهای مورد نیاز بر روی ورقه کاغذی ایجاد شوند. سپس باید کاغذ را از وسط تا بزنید. در این مرحله رد یک مربع و لوذی بر روی کار مشاهده می شود.

آموزش اوریگامی جعبه ستاره ای 2

در بخش بعدی از آموزش اوریگامی جعبه ستاره ای باید گوشه ها را به سمت مرکز کاغذ تا بزنید. این مراحل را به دقت طی کنید. به این ترتیب زیرساخت های اولیه این کاردستی آماده سازی خواهد شد.

آموزش اوریگامی جعبه ستاره ای 3

تا زدن مربعی کاغذ

در بخش بعدی باید کاغذ را مشابه با یک مربع تا بزنید. برای این منظور لبه سمت راست کاغذ را به سمت میانه برگه برده و سپس طرف چپ را با همین روش تا بزنید. به این ترتیب تازدگی مربعی تکمیل می شود. سپس تازدگی های بخش راست کاغذ باز شده و صاف می شود. سپس تا زدگی های سمت راست نیز باز شده و به صورت یک مثلث در میان کار صاف می شود. این تا زدگی ها را در بخش های چپ و راست این کاردستی به سمت پشت کاغذ تا بزنید. سپس باید این عملیات را برای طرف دیگر کاغذ نیز تکرار کنید.

آموزش اوریگامی جعبه ستاره ای 4

تا زدن گوشه ها

برای ساخت اوریگامی جعبه ستاره باید به گوشه های کار نیز دقت داشته باشید. در این رابطه باید گوشه پایین را به سمت بالا تا زده و تای آن را باز کنید. سپس گوشه های بعدی را بر همین اساس تا زده و تای آن ها را به ترتیب باز کنید. در این مرحله ساختار سه بعدی کاردستی شما مشخص می شود. در این زمینه می توانید به تصاویر آماده مراحل ساخت اوریگامی جعبه ستاره ای نیز دقت داشته باشید.

آموزش اوریگامی جعبه ستاره ای 5

بیرون کشیدن لبه ها

در بخش بعدی برای این که ساختار جعبه شما مشخص شود، باید لبه های پایینی را به آرامی باز کنید و آن ها را صاف کرده و بیرون بکشید. به این ترتیب جعبه شما باز می شود. در این مرحله اوریگامی ستاره ای شما آماده خواهد شد و مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزش اوریگامی جعبه ستاره 6

کاربردهای اوریگامی ستاره ای

شما می توانید این جعبه زیبا و خاص را برای انواع مصارف تهیه کنید. دانش آموزان با در نظر گرفتن کاربردهای اوریگامی جعبه ستاره ای شور و شوق بیشتری برای ساخت آن در هر مرحله نشان می دهند. برخی از کاربردهای این جعبه های زیبا را در زیر مشاهده می کنید:

1- این کاردستی یک وسیله تزیینی زیبا برای قرارگیری بر روی کتابخانه کودک است و به سهولت آماده سازی می شود. شما می توانید برای زیبایی کار از کاغذهای طرح دار و سایر ابزارهای تزیینی استفاده کنید. همچنین در پایان مراحل ساخت اوریگامی جعبه ستاره ای می توانید از تزیینات مختلف بر روی شکل نهایی استفاده کنید.

2- این کاردستی به عنوان یک وسیله پذیرایی نیز قابل استفاده است! در صورتی که از کاغذ باکیفیت در ساخت آن استفاده کنید، انواع شکلات و شیرینی به سهولت در آن سرو شده و یک ابزار پذیرایی جالب و خاص در دسترس خواهید داشت.

3- بسیاری از کودکان از این جعبه های دست ساز برای هدیه دادن به دوستان خود استفاده می کنند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با آموزش اوریگامی جعبه ستاره نکاتی را بررسی کردیم. هر یک از روش های ساخت و آماده سازی این کاردستی های زیبا دیزاین کار را شکیل تر جلوه می دهند. اگرچه اولین بار آماده سازی و تهیه این کاردستی کمی دشوار به نظر می رسد. اما در دفعات بعدی کودک بدون کمک بزرگ ترها کاردستی خود را آماده سازی می کند. شما می توانید از اوریگامی های زیبا و فانتزی برای پرورش هوش و خلاقیت های فردی کودک خود استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا