دنیای کاردستی

آموزش اوریگامی شکوفه گیلاس

آموزش اوریگامی شکوفه گیلاس برای تهیه یک کاردستی ساده با استفاده از مواد اولیه کاغذی مورد استفاده قرار می گیرد. این آموزش برای بچه ها در همه رده های سنی جذابیت خواهد داشت. شما می توانید این شکوفه های زیبا را در ابعاد و اندازه های مختلف تهیه کرده و از زیبایی بی نظیر آن ها لذت ببرید. هر یک از اوریگامی های برای پرورش خلاقیت و حافظه کودک نیز بسیار مفید خواهند بود.

کودکان برای تهیه هر یک از این اوریگامی های زیبا باید مراحل تا زدن کاغذ را در بخش های مختلف به خاطر بسپارند. به این ترتیب حافظه آن ها به تدریج قوی تر خواهد شد. اوریگامی های کاغذی در مدت زمان کوتاهی تهیه می شوند.

کاربرد اوریگامی شکوفه های گیلاس

یکی دیگر از مواردی که در خصوص تهیه و آماده سازی اوریگامی شکوفه گیلاس مورد توجه قرار می گیرد نحوه استفاده و کارایی این کاردستی های زیبا است که مورد توجه قرار می گیرد. این اوریگامی های زیبا بهترین وسیله تزیینی برای تولدها، مناسبت ها و جشن ها است. با استفاده از آن ها می توانید یک بک گراند زیبا ایجاد کنید. شما می توانید از انواع رنگ های زیبا برای ساخت این اوریگامی های جذاب استفاده کنید. این اوریگامی به سهولت تهیه می شود. برای آماده سازی آن تنها باید چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید.

آموزش اوریگامی شکوفه گیلاس 2

وسایل مورد نیاز برای ساخت شکوفه های گیلاس

در آموزش اوریگامی شکوفه گیلاس از کاغذهای مربعی شکل برای تهیه این اوریگامی استفاده می شود. شما می توانید برای شبیه سازی بیشتر این کاردستی از کاغذهای صورتی رنگ استفاده می کنند که ظاهر زیبایی در این کاردستی به وجود می آورد. در صورتی که در تهیه و آماده سازی این کاردستی تبحر لازم را به دست آوردید، از کاغذهای کوچک تر برای تهیه گل های ریزتر استفاده کنید. به این ترتیب زیبایی کار بیشتر شده و تعداد زیادی از شکوفه های زیبا را برای دیزاین کار در دسترس خواهید داشت.

مراحل ساخت اوریگامی شکوفه گیلاس

مرحله اول

در آموزش اوریگامی شکوفه گیلاس باید کلیه مراحل انجام کار را به ترتیب پشت سر بگذارید. مراحل تا زدن این کاردستی به ترتیب پشت سر گذاشته می شوند. در بخش اول باید طرف رنگی کاغذ را رو به روی خود قرار داده و آن را از وسط تا بزنید. به این ترتیب طرف سفید کاغذ رو به روی شما قرار می گیرد. سپس باید گوشه سمت چپ را به وسط کاغذ برسانید و تا بزنید. به این ترتیب رد تای مربوط به تای شما در طرف چپ مشاهده می شود.

سپس باید سمت راست ورقه را تا بزنید و رد تای آن را بر روی کاغذ ایجاد کنید. سپس لبه های عمودی در تایل های کاغذی در یک راستا قرار می گیرند.

آموزش اوریگامی شکوفه گیلاس 3

مرحله دوم

برای آموزش اوریگامی شکوفه گیلاس باید تمام بخش سمت چپ تایل کاغذی را تا بزنید. این تا هم ردیف با لبه عمودی کار انجام می شود. سپس باید گلبرگ های ایجاد شده را در قسمت لبه ها برش بزنید. با این روش زیبایی کار افزایش می یابد. شما می توانید بر اساس نظر و سلیقه خود شکل های متفاوتی به ساختار شکوفه ها بدهید. به این ترتیب کاردستی شما زیباتر می شود.

آموزش اوریگامی شکوفه گیلاس 4

مرحله سوم

برای ساخت اوریگامی شکوفه گیلاس باید به مراحل باز کردن شکوفه ها نیز دقت داشته باشید و این فرایند را با دقت کافی انجام دهید. در این زمینه به آرامی و با دقت کاغذهای تا خورده ای که برش زده اید باز کرده و آن را به صورت کامل در مقابل خود قرار دهید. طرف رنگی کاغذ در این مرحله پیش روی شما قرار می گیرد.

سپس باید شکوفه ها را مجدداً تا بزنید. بخش های داخلی شکوفه گیلاس در این قسمت تا زده می شوند. هر یک از این تا زدگی ها از بخش وسط کار انجام می گیرند. روش تا زدن این قسمت از کار با شیوه کوهستانی است که نوعی تای خاص در زمینه ساخت انواع اوریگامی به شمار می رود.

در بخش بعدی برای آماده سازی کار لبه های سمت چپ کار را به سمت داخل تا بزنید. مدل شما باید مشابه با یک گل تا زده شده باشد. سپس باید مدل را به طرف دیگر و سمت غیر رنگی برگردانید و بخش پایینی آن را به سمت داخل کار تا بزنید.

آموزش اوریگامی شکوفه گیلاس 5

مرحله چهارم

برای تکمیل آموزش اوریگامی شکوفه گیلاس باید مراحل نهایی ساخت و آماده سازی این کاردستی زیبا را نیز به خوبی انجام دهید. در این بخش گلبرگ های ایجاد شده در شکوفه های گیلاس را به آرامی باز کرده و آن ها را به طرف پایین بکشید. سپس باید بخش بالایی را به آرامی به طرف بیرون کار بکشید. سپس باید شکوفه ها را به خوبی صاف کنید. نتیجه ظاهری کار تا حد قابل توجهی به اجرای دقیق این مرحله بستگی دارد.

در قسمت بعدی بخش داخلی شکوفه ها را به صورت ساعت گرد می چرخانیم. سپس باید با انگشت خود بخش مرکزی شکوفه ها را بفشاریم تا یک ستاره پنج پر از آن تشکیل شود. این ستاره دیزاین جذابی به بک گراند تولد و میهمانی های شما می دهد. برای این که در ساخت این کاردستی زیبا حرفه ای تر عمل کنید باید حتماً آن را چند بار تمرین و تکرار کنید. ممکن است اولین شکوفه گیلاسی که آماده می کنید، چندان زیبا به نظر نرسد. اما ناامید نشوید، با چند بار تمرین و تکرار به سهولت می توانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

آموزش اوریگامی شکوفه گیلاس 6

مزایای ساخت اوریگامی

ساخت و آماده سازی اوریگامی شکوفه گیلاس مزایای بی شماری برای کودکان به همراه دارد. شما می توانید این کاردستی زیبا را برای همه رده های سنی بسازید. کودکان در سنین مهد کودک بیشتر از هر زمان دیگری به این کاردستی های خلاقانه نیاز دارند. با ساخت این کاردستی ها می توانید دست سازه هایی زیبا و کاربردی برای کودکان و تزیینات اتاق آن ها فراهم کنید. هر یک از اوریگامی های شکوفه ای با رنگ های مختلف تزیین شده و منظره ای زیبا و جذاب در فضا به وجود می آورند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با اوریگامی زیبای شکوفه های گیلاس و روش ساخت آن نکاتی را بررسی کردیم. شما می توانید مراحل ساخت و آماده سازی این کاردستی های زیبا و شکیل را به صورت گروهی و دسته جمعی نیز اجرا کنید. به این ترتیب کیفیت نهایی کار بسیار افزایش می یابد. کیفیت کاغذ به کار رفته در هر یک از این دست سازه ها بر زیبایی نهایی کار تأثیرگذار خواهد بود. شما می توانید با استفاده از کاغذهای رنگی زیبا و ضخیم اوریگامی شکوفه گیلاس را به زیبایی دیزاین کنید. این اوریگامی ها با طرح ها و مدل های مختلف تهیه می شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا