دنیای برق و الکترونیک

بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها

توجه داشته باشید که اگر علاقه مند به رشته برق و الکترونیک هستید می توانید دروس مربوط به این رشته تحصیلی را از طریق بازی های الکترونیکی فرا گیرید. باید بدانید که اپلیکیشن ها و بازی های مختلفی وجود دارند که از این طریق بتوانید مدارها و قطعه های مختلف الکترونیکی را به خوبی مورد شناسایی قرار دهید. شما عزیزانی که با بازی های الکترونیکی آشنایی داشته باشید به شیوه کاملاً مدرن می توانید به یادگیری مدارها اقدام کنید. در واقع بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها با یکدیگر رابطه ای کاملاً مستقیم دارند.

شبیه سازی مدار با بازی های الکترونیکی

شما عزیزان می توانید با استفاده از برنامه های مختلف و با بازی های الکترونیکی به مدل سازی مدارها اقدام کنید. اپلیکیشن های مختلفی وجود دارند که به واسطه آنها می توانید به شبیه سازی قطعه های مختلف برقی اقدام کنید و به این صورت در رشته برق موفق شوید. ما در این صفحه برخی از این برنامه ها را به شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید بر اساس بازی و سرگرمی های ویژه به شبیه سازی مدارها اقدام کنید.

اپلیکیشن های icircut و every circut

بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها

بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها

با استفاده از اپلیکیشن های icircut و every circut می توانید به شبیه سازی قطعه ها و مدارهای برقی اقدام کنید. توجه داشته باشید که با این برنامه ها می توانید سرگرمی های بسیار خوبی را برای یادگیری مدارها داشته باشید. به طور کلی بازی های مختلفی را می توانید جهت شناخت مدارها و قطعه های الکترونیکی در نظر بگیرید.

این نوع از اپلیکیشن ها نیز از قبیل سرگرمی هایی به شمار می روند که به شما کمک می کنند تا بتوانید به طور عملی به شناخت مدارها بپردازید. با استفاده از این برنامه ها می توانید جریان و ولتاژ را بر روی تمام مدارها و قطعه های مختلف برقی به نمایش بگذارید. شبیه سازی مدارهای الکترونیکی قدرت به واسطه این اپلیکیشن ها نیز به راحتی برای شما امکان پذیر است. این بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها در بسیاری از موسسه های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند.

اپلیکیشن circuit simulator

این برنامه یکی از سرگرمی های به روز است که برای شبیه سازی مدارها کاربرد ویژه ای دارد. شما با استفاده از این نوع اپلیکیشن می توانید گرافیک بسیار زیبا و منحصر به فردی که دارد برای نشان دادن جریان برق و ولتاژ آن استفاده کنید و مدل سازی را به نحو احسن انجام دهید. این برنامه دارای مدارهایی است که از پیش طراحی شده اند. جریان و ولتاژ برق با استفاده از این برنامه به صورت انیمیشن نمایش داده می شوند.

اپلیکیشن electrodoc

Electrococ یک برنامه جدید است که می توانید از ان برای آموزش مدارها استفاده کنید. در واقع بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها از طریق این اپلیکیشن برای شما عزیزان به خوبی میسر است. با استفاده از این برنامه می توانید به محاسبه های الکترونیکی و طراحی مدارهای مقاومتی و مدارهای آنالوگ و محاسبه شارژ و بسیاری از عملکردهای دگر اقدام کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این برنامه خیلی راحت است و شما می توانید به آسانی با استفاده از این اپلیکیشن مفاهیم الکترونیکی را فرا گیرید.

Electrical calculations

این محیط به شما اجازه می دهد تا بتوانید محاسبه های مربوط به مقاومت های الکترونیکی و مدارهای برقی، محاسبه های خازن، شارژ و غیره را به راحتی و با انجام سرگرمی و بازی به پیش برید. با استفاده از این برنامه می توانید شدت جریان برق و افت ولتاژ را نیز به خوبی محاسبه کنید. در واقع بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها با استفاده از این اپلیکیشن نیز به خوبی برای شما امکان پذیر می شود.

زیرا این اپلیکیشن قابلیت استفاده بسیار راحتی دارد و شما می توانید با استفاده از آن و بدون این که دچار خستگی و کسالت شوید به یادگیری مدارهای برقی و همینطور به انجام محاسبه های مختلف در عرصه الکترونیک اقدام کنید. تمام علامت های الکترونیکی را نیز به واسطه این برنامه می توانید فرا گیرید.

آردوینو

بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها

آردوینو یکی از برنامه های به روز است که به شما اجازه می دهد تا بتوانید با انجام بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها محاسبه های برقی را انجام دهید. از طرف دیگر با استفاده از این اپلیکیشن می توانید خیلی راحت و سریع مفاهیم الکترونیکی را یاد بگیرید. شما می توانید به صورت آفلاین نیز از این اپلیکیشن استفاده کنید. جلوه های رنگی در محیط کد نویسی این برنامه یکی از ویژگی های این اپلیکیشن است.

از این رو به راحتی می توانید مدارهای برق و کابل های رنگی برق را در نقشه ها نشان دهید و از رنگ های مختلف برای انجام این کار استفاده کنید. شما بدون این که به دسترسی روت نیاز داشته باشید با استفاده از این اپلیکیشن می توانید کد نویسی را انجام دهید. می توانید مدارهایی که می سازید را از طریق همین برنامه وارد فایل های مختلف و مجزا کنید.

بازی تکنسین برق

بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها

بازی تکنسین برق یک سرگرمی فوق العاده تخصصی به شمار می رود که برای اشخاصی کاربرد دارد که بسیار خلاق هستند و هوشمندانه عمل می کنند. روش های مختلف برق کشی در این بازی به دانش آموزان و نوابغ آموزش داده می شوند. شما می توانید در این بازی با مدارهای مختلف آشنا شوید و می توانید معماهای متنوعی را حل کنید. این موضوع باعث ایجاد خلاقیت و تقویت ذهن شما عزیزان می شود.

می توانید به راحتی این بازی را دانلود کنی و در آن با ساختار قطعه های مختلف الکترونیکی آشنا شوید. حتی می توانید ذهن خود را نیز با استفاده از این نوع سرگرمی به چالش بکشید. بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها تنوع زیادی دارند و در دنیای کنونی با تنوع بسیار زیادی طراحی می شوند که این نمونه بازی تکنسین برق یکی از برترین نوع این سرگرمی ها محسوب می شود که می توانید آن را به آسانی مورد استفاده قرار دهید.

برنامه Droid Tesla

بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها

این اپلیکیشن را می توانید برای طراحی مدارهای برقی مورد استفاده قرار دهید. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که دارای محیطی بسیار عالی است و شما عزیزانی که با این محیط آشنایی داشته باشید خیلی راحت می توانید از ان برای طراحی و ساخت قطعه های برقی استفاده کنید. این اپلیکیشن به شما کمک می کند تا بتوانید متغیرهای مربوط به اجزای غیر خطی از قبیل دیودها را با استفاده از شیوه نیوتن طراحی کنید و به راحتی این مدارها را به مرحله ساخت وارد کنید و تمام این کارها را بر اساس بازی ها و همینطور سرگرمی های فوق العاده و بدون خستگی انجام دهید.

Mobile Electrician

بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها

این برنامه مخصوص سیستم اندروید است. افرادی که دارای گوشی ها و یا تبلت های اندروید هستند می توانند از این نمونه اپلیکیشن استفاده کنند و به این صورت به محاسبه ولتاژ و همینطور جریان برق و خازن و دیودها اقدام کنند. افراد علاقه مند به رشته برق و الکترونیک می توانند از این برنامه برای ساخت مدارهای مختلف استفاده کنند. بازی های الکترونیکی و آموزش مدار زیادی طراحی شده اند و به شما کمک می کنند تا بتوانید به طراحی مدارهای گوناگون الکترونیکی اقدام کنید.

اهمیت استفاده از بازی های الکترونیکی

توجه داشته باشید ممکن است که یادگیری مفاهیم برقی برای برخی از دانش آموزان دشوار باشد. از این رو این افراد می توانند از طریق بازی های الکترونیکی به فراگیری مدارها اقدام کنند. استفاده از این سرگرمی ها می تواند برای این اشخاص اهمیت زیادی داشته باشد. به این دلیل که به خوبی و بدون این که دچار یک سری از ابهامات ذهنی شوند می توانند به فراگیری مدارها اقدام کنند. به همین خاطر می توانیم بگوییم که بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

شما عزیزانی که قصد فراگیری مدارها را دارید به این صورت می توانید در اسرع وقت به فراگیری قطعه های برقی اقدام کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید از بازی و سرگرمی در یادگیری استفاده کنید. در واقع در دنیای امروزی سرگرمی جایگاه ویژه ای در آموزش به خود اختصاص داده است. این موضوع باعث می شود که دانش آموزان بتوانند بر اساس خلاقیت های ذهنی که دارند به ساخت مدارها اقدام کنند.

با توجه به این امر می توانیم بگوییم که دانش آموزان با استفاده از اپلیکیشن های به روز می توانند بهترین مدارها را بسازند. از طرف دیگر از این طریق با قطعه ها و کابل های مختلف برقی نیز آشنا می شوند و باعث مختلف الکترونیکی نیز برای آنها به خوبی مشخص و روشن می شود. از این رو می توانیم بگوییم که بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها اهمیت ویژه ای در تدریس رشته برق دارا هستند.

علاقه مند کردن دانش آموزان به رشته برق

در صورتی که قصد دارید دانش آموزان را به رشته برق و الکترونیک علاقه مند کنید می توانید از شیوه ها و راهکارهای مختلفی استفاده کنید. برای انجام این کار می توانید از بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها استفاده کنید. شک نداشته باشید در صورتی که از این سرگرمی ها استفاده کنید می توانید خیلی راحت تر دانش آموزان را علاقه مند به این رشته کنید.

باید توجه داشته باشید که انواع برنامه ها و اپلیکیشن ها طراحی شده اند و دارای محیطی کاملاً به روز هستند و بهترین نوع اپلیکیشن ها برای علاقه مند کردن دانش آموزان به رشته الکترونیک به شمار می روند. شما عزیزان با استفاده از این برنامه ها و بازی ها است که می توانید روحیه خلاقی را در کودکان و نوجوان به وجود آورید.

زمانی که به این صورت به آموزش برق به بچه ها اقدام کنید می توانید انگیزه کافی را نیز در آنها به وجود آورید تا بتوانند در این رشته مهندسی به طور موفقیت آمیزی عمل کنند و به درجه های بالای علمی در این عرصه دست پیدا کنند. توجه داشته باشید که علاقه مند کردن دانش آموزان با استفاده از سرگرمی به رشته برق کمک می کند که شما نیز به عنوان آموزگار بتوانید انگیزه بیشتری برای تدریس داشته باشید.

جمع بندی

توجه کنید که با بازی های الکترونیکی و آموزش مدارها خیلی راحت تر می توانید مبحث های الکترونیک را به بچه ها آموزش بدهید. حتی به این صورت می توانید کودکان در سنین پایین را هم آموزش دهید و مفاهیم الکترونیکی مختلفی را به آنها بیاموزید. بچه هایی که با سرگرمی به فراگیری برق و مدارها اقدام می کنند قطعاً می توانند در این حیطه موفق شوند. زیرا با استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف می توانند این کار را انجام دهند. در این صورت است که بازی و سرگرمی در آموزش مدارها و قطعه های مختلف برقی جایگاه ویژه ای دارد و کمک می کند تا بتوانید تدریس الکترونیک را به راحتی انجام دهید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا