دنیای کاردستی

آموزش اوریگامی قورباغه پرشی

ساخت و آماده سازی انواع اوریگامی یکی از روش های پرورش خلاقیت و هوش کودک به شمار می رود. شما می توانید با استفاده از این راهکارهای علمی کودکی خلاق و حرفه ای تربیت کنید. هر یک از اوریگامی های تولید شده در این حوزه به منظور ساخت دست سازه های زیبا و افزایش تجربه و مهارت های دستی کودکان نیز آماده سازی خواهند شد.

شما می توانید در این زمینه فعالیت های گروهی را نیز به کودکان بیاموزید. به این ترتیب در روند ساخت و آماده سازی انواع اوریگامی حرفه ای تر عمل می کنند. در این بخش به شما آموزش اوریگامی قورباغه پرشی ارائه می دهیم که یک کاردستی ایده آل و متحرک برای کودکان به شمار می رود.

ابزارهای اولیه ساخت قورباغه اوریگامی

یکی از مهم ترین اجزای ساخت و آماده سازی اوریگامی کاغذ ایندکس است. این مدل کاغذها کمی دشوارتر از کاغذهای عادی تا می خورند. ضخامت آن ها بیشتر از سایر کاغذهای معمولی است. اما نتیجه ساخت و آماده سازی اوریگامی با این متریال بسیار بهتر خواهد بود. اوریگامی شما با استفاده از این کاغذها بسیار حرفه ای تر و شکیل ساخته می شود. برای ساخت قورباغه با این روش باید به رنگ کاغذ خود نیز دقت داشته باشید. در نظر گرفتن این نکات برای ساخت یک کاردستی جذاب کودکانه اهمیت دارد.

نکات ساخت و آماده سازی اوریگامی قورباغه

با استفاده از یک آموزش اوریگامی قورباغه پرشی، یک تجربه عالی برای کودکان رقم می زنید. این کاردستی یکی از خلاقانه ترین طرح هایی است که برای ساخت و آماده سازی آثار دستی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید اوریگامی قورباغه را به همه رده های سنی آموزش دهید. اما مناسب ترین سن برای یادگیری آن بچه های پیش دبستانی در رده سنی ۶ سال هستند. زمان ساخت این کاردستی بسیار کوتاه است. قورباغه اوریگامی در ۵ دقیقه آماده سازی خواهد شد. بسیاری از بزرگسالان هم از یادگیری این دست سازه های زیبا لذت می برند.

مرحله اول ساخت اوریگامی قورباغه

برای ساخت و آماده سازی این اوریگامی جذاب در وهله اول باید کاغذ ایندکس را به صورت مستطیلی آماده کنید. این کاغذ را به صورت عمودی از وسط تا می زنیم. به این ترتیب دو طرف کاغذ با هم اندازه برابری خواهند داشت. سپس تای کاغذ را باز می کنیم و دو گوشه بالایی را به سمت مخالف تا می زنیم. سپس این تا را مجدداً باز می کنیم و تای دیگری به صورت مورب ایجاد می کنیم تا زدگی های مورب مشاهده شوند. در این بخش باید تاهای ایجاد شده را با انگشت خود فشار دهید تا رد آن ها بر روی کاغذ نمایان شود. به این ترتیب مرحله اول ساخت اوریگامی تکمیل می شود.

آموزش اوریگامی قورباغه پرشی 1

قدم دوم ساخت اوریگامی قورباغه

برای ساخت این کاردستی باید حتماً به تاهای اولیه ایجاد شده بر روی صفحه ایندکس دقت داشته باشید. این تاهای اولیه تعیین کننده اساس و پایه قورباغه کاغذی ما خواهند بود. در بخش بعدی باید بر اساس تایی که در مرحله اول زده ایم، دو گوشه کار را به داخل تا کنیم. به این ترتیب در وسط کاغذ حالت پاکتی شکلی ایجاد می شود که سر قورباغه اوریگامی است. این قسمت در مراحل بعدی تکمیل تر خواهد شد.

آموزش اوریگامی قورباغه پرشی 2

مرحله سوم ساخت پای قورباغه اوریگامی

در بخش بعدی باید پاهای قورباغه را تکمیل کنیم تا برای حرکت آماده شود. در این بخش قسمت نوک تیز بالایی را به صورت مثلثی به دو طرف بیرونی تا می زنیم. این بخش قسمت پای پرشی قورباغه است و تأثیر به سزایی در پرش آن پس از تکمیل کاردستی بر جای می گذارد. به همین خاطر باید به نحوه تا خوردگی آن دقت داشته باشید. مدل ساخته شده باید به صورت چند بعدی ظاهر شود.

آموزش اوریگامی قورباغه پرشی 3

مرحله چهارم؛ لبه های چپ و راست

در بخش بعدی باید لبه های چپ و راست اوریگامی را به سمت داخل تا بزنیم تا بخش بالایی آن مشابه با یک لوزی آماده شود. در این مرحله ابعاد کلی اوریگامی قورباغه تقریباً آماده می شود. سپس مدل را به سمت دیگر بر می گردانیم و بقیه مراحل ساخت را از قسمت پشتی آن ادامه می دهیم. قسمت پایین کار را به سمت بالای آن تا می زنیم. این تاها را به خوبی با انگشتان دست فشار می دهیم تا ساختار منسجمی در سطح کار ایجاد شود.

قسمت بالایی کاغذ نیز به سمت پشت تا زده می شود. به این ترتیب به لبه قسمت پایین بیشتر نزدیک خواهد شد. در این بخش پاهای عقبی قورباغه تشکیل می شود که برای حرکت کردن این اوریگامی مورد استفاده قرار می گیرند.

آموزش اوریگامی قورباغه پرشی 4

در بخش بعدی از آموزش اوریگامی قورباغه پرشی می توانید قورباغه خود را تزیین کنید. بخش نهایی و تاهای ایجاد شده در این قسمت کمی ظریف تر از سایر مراحل است. کاغذهای ایندکس مورد استفاده در این زمینه ضخامت بالایی دارند و کار با آن ها گاها دشوار می شود. به همین خاطر این مراحل را با دقت بیشتری پشت سر بگذارید.

آموزش اوریگامی قورباغه پرشی 5

تزیین اوریگامی قورباغه

در بخش بعدی باید به دنبال راهکارها و ایده های جدیدی برای تزیین اوریگامی خود بگردیم. در این زمینه می توانید از یک روش ساده برای زیباسازی کاردستی استفاده کنید. شما می توانید پس از تکمیل فرایند ساخت از ماژیک برای رنگ آمیزی کار استفاده کنید. این کار کودکان را بیشتر سرگرم می کند. پس از تکمیل رنگ آمیزی می توانید چشم و دهان برای کاردستی بگذارید و ظاهر آن را برای کودک جذاب تر کنید. شما می توانید از ابتدای کار از کاغذهای رنگی برای تهیه اوریگامی استفاده کنید که ظاهر مناسب تری برای ساخت اوریگامی حیوانات دارند. همچنین می توانید انواع برچسب های آماده چشم و تزیینات دیگر را به بدنه کاردستی خود بچسبانید.

آموزش اوریگامی قورباغه پرشی 6

بازی با اوریگامی قورباغه

برای استفاده از این کاردستی باید به روش حرکت دادن آن نیز دقت داشته باشید. شما می توانید با فشار دادن سر قورباغه آن را حرکت دهید. با فشردن این قسمت پاهای قورباغه در بخش های جلو و پشت فشرده می شوند و سپس با رهاسازی سر، پاها به سمت بالا حرکت می کنند که سبب جهش اوریگامی می شود. بی شک کودک شما از آموزش اوریگامی قورباغه پرشی بسیار لذت می برد و یک کاردستی زیبا و شکیل را در پایان کار تحویل می گیرد.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با روش آموزش اوریگامی قورباغه پرشی نکاتی را بررسی کردیم. هر یک از مراحل کار در ساخت و آماده سازی این اوریگامی زیبا به سادگی طی می شوند. بهتر است برای اولین بار برای ساخت این کاردستی در کنار کودک باشیم. سپس در دفعات بعدی اجازه بدهیم به تنهایی تجربه ساخت این کاردستی های هنرمندانه را بر عهده بگیرد. هر یک از این کاردستی ها برای کسب مهارت های ذهنی و فکری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا