دنیای کاردستی

آموزش اوریگامی موش کاغذی

آموزش اوریگامی موش کاغذی یکی از جذاب ترین کاردستی هایی است که تاکنون در کنار کودکان ساخته اید. هر یک از این اوریگامی ها با ویژگی های ظاهری یک موش واقعی آماده می شوند. موش اوریگامی شما در این کاردستی گوش و دم و سایر اجزای بدنی را دارد. به این ترتیب شکل واقعی آن برای کودکان بسیار جذابیت خواهد داشت.

شما می توانید این کاردستی ساده را برای اوقات فراغت بچه ها انجام داده و آن ها را ساعت ها سرگرم کنید. موش های اوریگامی به سادگی آماده شده و کودک شما پس از چند بار درست کردن آن در ساخت موش حرفه ای می شوند. در این بخش مرحله به مرحله ساخت این اوریگامی فانتزی آموزش داده شده است.

مراحل ساخت

مرحله اول ساخت اوریگامی موش کاغذی

برای آموزش اوریگامی موش کاغذی پس از آماده سازی یک برگه کاغذ وارد مراحل ساخت آن می شویم. ابعاد و شکل این ورقه باید به صورت مربعی با اضلاع یکسان باشد. در بخش اول از ساخت این موش بامزه باید گوشه های آن در قسمت بالا قرار بگیرند و شکل یک لوزی را در مقابل خود مشاهده کنید. سپس تاهای کاغذی مرحله اول را به گونه ای می زنیم که یک الماس در میانه کار مشاهده شود. سپس قسمت سفید کاغذ را به سمت رنگی آن تا می زنیم. در این مرحله گوشه های پایینی بر روی گوشه های بالایی قرار می گیرند و سپس باز می شوند تا رد آن ها بر روی صفحه کاغذی مشاهده شود.

در بخش بعدی از آموزش اوریگامی موش کاغذی گوشه های سمت راست و چپ نیز به ترتیب تا شده و تای آن ها باز می شود. در ادامه لبه های پایینی و بالایی کار نیز تا شده و باز می شوند. در صورتی که از یک کاغذ ضخیم برای ساخت این کاردستی بامزه استفاده کرده اید، در میان این لبه ها یک شکاف ایجاد کنید. به این ترتیب اوریگامی موش کاغذی زیباتر خواهد شد. سپس باید این تازدگی ها را نیز باز کنید. لبه های چپ و راست و قسمت نوک تیز دو طرف کاغذ را به سمت مرکز آن تا بزنید. سپس دوباره یک شکاف کوچک در میان این لبه ها ایجاد کرده و کاغذ را بهتر تا کنید.

آموزش اوریگامی موش کاغذی 1

مرحله دوم

برای تکمیل آموزش اوریگامی موش کاغذی باید به همه لبه های جانبی کار دقت داشته باشید. در زمینه ساخت اوریگامی موش کاغذی باید لبه پایینی کار را به بیرون بکشید. سپس این قسمت را با دست فشار می دهیم تا تای آن به خوبی ایجاد شود. در بخش بعدی این فرایند را برای طرف راست کاغذ نیز انجام می دهیم. سپس مجدداً از سمت چپ کاغذ استفاده می کنیم.

آموزش اوریگامی موش کاغذی 2

ساخت گوش های موش

در بخش بعدی باید گوش های موش را آماده کنیم. برای این منظور کاغذ تا خورده را به سمت چپ برگردانده و گوشه های بیرون مانده را به صورت عمودی تا می زنیم. در این فرایند تا زدن گوشه ها به سمت راست نیز اهمیت دارد و زیبایی گوش ها را افزایش می دهد. سپس باید گوش ها را به سمت نقطه میانی کار تا کرده و سپس این تازدگی را باز کنید.

آموزش اوریگامی موش کاغذی 3

مرحله چهارم ساخت موش

برای ساخت اوریگامی موش کاغذی باید یک شکل الماسی در کاغذ ایجاد کنید. برای این منظور کاغذ تا خورده را با مراحلی که پیش تر انجام دادید، مجدداً تا بزنید. در این بخش کاغذ را از وسط تا می کنیم. گوشه ای که در بخش وسط کار قرار دارد، بینی موش را تشکیل می دهد. به همین خاطر باید این قسمت را به خوبی با دست صاف کنیم.

در بخش بعدی در گوشه سمت چپی دم موش تشکیل می شود که باید صاف شود. در این بخش لبه های کار را با تا زدگی که قبلاً ایجاد کردیم هم تراز می کنیم. در این قسمت هم باید ساختار الماسی تا زدن را رعایت کنیم. در این مرحله کاغذ باید به شکل یک لوذی که در میانه آن دو برجستگی مشاهده می شود، تبدیل شده باشد.

آموزش اوریگامی موش کاغذی 4

تکمیل نهایی موش اوریگامی

در بخش بعدی می توانید شکل دم و گوش های موش را بسته به سلیقه خود بر روی کاغذ تغییر دهید. کافی است در این زمینه کمی از خلاقیت شخصی خود نیز استفاده کنید. در بخش بعدی از آموزش اوریگامی موش کاغذی نوبت به ساخت دم موش و زاویه دادن به آن می رسد. شما می توانید دم را خم کرده و آن را در پشت موش شکل دهید.

سپس موش را برگردانید و حالت های نشستن آن را تنظیم کنید. برای این که موش شما به درستی بنشیند، باید برخی تاها را در بخش زیرین کار انجام دهید. چندین بار امتحان کرده و زمانی که موش شما به درستی نشست، کار به پایان می رسد. سپس تاهای داخلی برعکس برای تکمیل بخش دم موش انجام می گیرند که زیبایی نهایی کار را چندین برابر خواهند کرد. قسمت های باقی مانده دم به سمت بدنه آن تا می خورد.

آموزش اوریگامی موش کاغذی 5

گوش های موش نیز یکی از مهم ترین اجزای این اوریگامی جذاب به شمار می روند. برای تکمیل اوریگامی موش کاغذی یکی از گوش ها را به طرف عقب تا بزنید. سپس زاویه گوش ها را به دلخواه خود مشخص کرده و این مرحله را تکمیل کنید. در بخش بعدی از مداد برای گرد کردن تاهای ایجاد شده بر روی گوش موش استفاده کنید. در این مرحله قسمت های زیرین موش را برای تنظیم حالت قرارگیری آن تا می زنیم.

آموزش اوریگامی موش کاغذی 6

نکات ساخت موش اوریگامی

برای تکمیل کاردستی اوریگامی موش کاغذی باید به چند نکته ساده دقت داشته باشید. به این ترتیب کاردستی شما برای کودکان جذابیت بیشتری خواهد داشت. در این قسمت باید به تزیین این کاردستی دقت کنید. اوریگامی موش کاغذی با استفاده از یک مداد رنگی یا ماژیک به سهولت دیزاین می شود. شما می توانید یک چشم یا مو برای آن بگذارید. همچنین با اتصال برخی ابزارهای تزیینی دیزاین موش شما شکیل تر و زیباتر خواهد شد. در این بخش حتماً به کیفیت تا زدن در هر یک از بخش های کاردستی دقت داشته باشید تا ظرافت کار دقیقاً مشابه با اوریگامی موش کاغذی شود.

آموزش اوریگامی موش کاغذی 7

جمع بندی

در این بخش در خصوص ساخت و آماده سازی یک اوریگامی جذاب مطالبی را بررسی کردیم. مراحل قدم به قدم ساخت این اوریگامی خاص برای کودکان بسیار ساده بوده و با چند بار تمرین به سادگی انجام می دهند. اوریگامی موش کاغذی باغ وحش کودک شما را تکمیل خواهد کرد! اگر فرزند شما به حیوانات علاقه دارد بی شک این اوریگامی خاص برای او جذابیت خواهد داشت.

در سال های اخیر اهمیت استفاده از کاردستی اوریگامی در عرصه های آموزشی کشور چندین برابر شده است. این کاردستی های ساده با دم دستی ترین متریال اولیه آماده سازی می شوند و برای همه رده های سنی مناسب هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا