دنیای کامپیوتر و تکنولوژی

Tynker: سرگرمی های آموزشی برنامه نویسی برای کودکان

در صورتی که قصد دارید کودکان خود را از سنین پایین به برنامه نویسی علاقه مند کنید بهتر است که از شیوه های آموزشی نوین برای انجام این کار استفاده کنید. شما عزیزان می توانید برنامه نویسی برای کودکان را بر اساس بازی و سرگرمی در نظر بگیرید. اگر از برنامه های آموزشی جدید استفاده کنید به خوبی می توانید بچه ها را به کدنویسی علاقه مند کنید. شما می توانید بازی های مختلفی را برای آموزش برنامه نویسی به بچه ها انتخاب کنید tynker یکی از این برنامه های کاربردی محسوب می شود.

Tynker: سرگرمی های آموزشی برنامه نویسی برای کودکان

Tinker

تینکر یکی از برنامه های بسیار مهمی است که از آن برای آموزش کدنویسی به بچه ها استفاده می شود. این بازی یکی از اپلیکیشن های مورد علاقه کودکان است و در بیشتر مدرسه ها به عنوان یک نرم افزار برتر مورد استفاده قرار می گیرد تا برنامه نویسی به کودکان به شیوه مدرن آموزش داده شود. زمانی که بچه ها از تینکر استفاده می کنند می توانند برنامه نویسی را در قالب یک بازی بسیار سرگرم کننده فرا گیرند.
با استفاده از این برنامه می توانید به صورت گام به گام کدنویسی را به بچه ها با استفاده از روشی که به آن علاقه مند هستند آموزش دهید. به این ترتیب می توانید پایه های آموزشی دانش آموزان را نیز به خوبی تقویت کنید. در این صورت دانش آموزان در حین این که به ساخت و تولید بازی و برنامه های مختلف اقدام می کنند می توانند کدنویسی را نیز یاد بگیرند.
شرکت تینکر در سال 2012 میلادی در کالیفرنیا در کشور آمریکا تأسیس شد. تینکر برای استفاده در مدارس در سال 2013 انتشار یافت و این بازی به عنوان یک برنامه آموزشی برای کودکان محسوب می شود تا بچه ها در این محیط با نحوه ساخت بازی و برنامه به خوبی آشنا شوند. در این محیط کودکان به جای نوشتن کافی است که بلک ها را در کنار یکدیگر قرار دهند و برنامه مورد نظر خود را با این شیوه بسازند.

تینکر چیست؟

تینکر در واقع یک سیستم آموزشی برای بچه ها محسوب می شود که بتوانند کدنویسی را به راحتی فرا گیرند. آموزش برنامه نویسی برای کودکان را همیشه با استفاده از بازی های جدید و به روز انجام دهید. با استفاده از تینکر کودکان می توانند با بلوک های بصری آزمایش های خود را در ساخت برنامه ها و ربات های مختلف انجام دهند. پس از یادگیری کدنویسی با تینکر بچه ها می توانند بازی ها را به خوبی طراحی کنند و اپلیکیشن های مختلف را بسازند.
برنامه نویسی رایانه ای با استفاده از تینکر برای کودکان خیلی راحت است و بچه ها در هر سنی که باشند می توانند از این بازی برای یادگیری کدنویسی استفاده کنند. کودکانی که با این برنامه به یادگیری برنامه نویسی می پردازند در واقع در زمان استفاده از این نرم افزار می توانند به تفکر انتقادی، تشخیص الگوها، تمرکز، حل مشکل و مسئله، رفع اشکال، انعطاف پذیری، توالی و تجسم فضایی و شناخت الگوریتم نیز اقدام کنند.
کودکان و دانش آموزان با توجه به زبان برنامه نویسی تینکر می توانند مفاهیمی از قبیل منطق شرطی، تکرار، متغیرها و همین طور عملکردهای شبیه به مفاهیم کدنویسی را به خوبی یاد بگیرند و حتی می توانند از این مفاهیم در زندگی شخصی خود نیز استفاده کنند. اما تینکر یک زبان برنامه نویسی است که نسبت به سایر محیط های کدنویسی بسیار آسان تر عمل می کند. به این صورت است که برنامه نویسی برای کودکان راحت تر انجام می شود.

انتخاب یک منبع برنامه نویسی مناسب آموزشی

درست است که منابع و زبان های مختلفی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان در دنیای امروزی طراحی شده اند اما در این میان برخی از آنها منابع بهتری نسبت به سایر محیط ها به شمار می روند. شما عزیزانی که قصد انتخاب بهترین منبع برای تدریس برنامه نویسی به بچه ها را دارید قبل از هر چیز باید بدانید که قرار است به کدام گروه سنی کدنویسی را تدریس کنید.
در وهله بعد لازم است که تمام منابع موجود اعم از منابع بصری را مورد بررسی قرار دهید و بهترین کار انتخاب بازی ها و برنامه های گرافیکی برای تدریس برنامه نویسی به بچه ها است. اگر این موضوع را مورد توجه قرار دهید بدون شک می توانید بهترین منبع کدنویسی را برای آموزش به بچه ها انتخاب کنید. در هنگام انتخاب منبع باید دقت کنید و منبعی که دارای محیطی آسان و ساده است را برای بچه ها در نظر بگیرید.
Tynker: سرگرمی های آموزشی برنامه نویسی برای کودکان

سن مناسب آموزش برنامه نویسی به کودکان

توجه داشته باشید که می توانید از برنامه ها و بازی های مختلف که بسیار جذاب هستند برای تدریس کدنویسی به کودکان استفاده کنید. شما با استفاده از این بازی ها کودکان در هر گروه سنی را می توانید به وجد آورید. در دنیای امروزی بسیاری از کودکان از سنین بسیار پایین به بازی های رایانه ای و گرافیکی علاقه مند هستند و بسیاری از آنها می توانند از سن 4 سالگی شروع به فراگیری برنامه نویسی با استفاده از این بازی ها کنند.
شما می توانید قبل از انتخاب بازی برای کودکان ابتدا سن آنها را در نظر بگیرید. اما توجه داشته باشید که تینکر برنامه ای ساده و آموزنده است که در عین حال سرگرم کننده نیز است و برای کودکان در هر گروه سنی مناسب است. به همین منظور شما عزیزان می توانید از این نرم افزار برای آموزش برنامه نویسی برای کودکان استفاده کنید.

اهمیت وجود سرگرمی های رایانه ای برای کودکان

توجه داشته باشید که دنیا هر روز در حال پیشرفت است و کودکان نیز با ذهنیت های پیشرفته قدم در راه یادگیری تکنولوژی و بازی های گرافیکی و کامپیوتری می گذارند. باید توجه داشته باشید که امروزه بسیاری از معلم ها و مدارس از بازی ها و نرم افزارهای رایانه ای در روند آموزش دروس مختلف از قبیل برنامه نویسی اقدام می کنند.
به همین دلیل هم باید بگوییم که بازی ها و سرگرمی های رایانه ای در آموزش کدنویسی به بچه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همانطور که علم رباتیک نیز در سال های اخیر مورد توجه بچه ها قرار گرفته است که شاخه ای از سرگرمی های رایانه ای و گرافیکی برای کودکان محسوب می شود. بچه هایی که با این آموزش ها همراه هستند خلاقانه تر رفتار می کنند.
به طور کلی بچه هایی که برنامه نویسی را در حین بازی کردن فرا می گیرند می توانند در زندگی خود و در درس های خود با خلاقیت های بیشتری عمل کنند و به حل مسائل به طور دقیق و جزئی اقدام کنند. برنامه نویسی برای کودکان از طریق بازی و سرگرمی می تواند یک روش جدید در روند آموزش به شمار رود. این موضوع سبب می شود که کودکان بتوانند تمرکز کردن روی مسائل مختلف و همین طور منطق شرطی را به خوبی یاد بگیرند.

Tynker: سرگرمی های آموزشی برنامه نویسی برای کودکان

ویژگی های بازی تینکر

تینکر یکی از بازی ها و سرگرمی های فوق العاده و بسیار محبوب است که در نقاط مختلف جهان برای آموزش برنامه نویسی به کودکان به کار می رود. این بازی دارای ویژگی های مهمی به شرح زیر است:
برنامه نویسی برای کودکان از طریق تینکر به صورت پازلی انجام می شود. به این معنی که بچه ها از این طریق می توانند کدنویسی پازلی را انجام دهند.
⦁ این بازی به بچه ها اجازه می دهد که کدنویسی بلوکی را برای ایجاد بازی ها و یادگیری ریاضی و ساخت سایر برنامه ها مورد استفاده قرار دهند.
⦁ آموزش های بی شماری در این بازی گنجانده شده اند که می توانند مسیر اصلی و صحیح برای ساخت بازی ها و ربات ها را به بچه ها نشان دهند.
⦁ این بازی جوایز زیادی را در سطح جهانی دریافت کرده است. از این رو جزو برترین نرم افزارها در سراسر دنیا به شمار می رود.
⦁ این نرم افزار دارای امتیاز 5 ستاره در سطح جهان است. زیرا به کودکان کمک می کند که به تعامل و معاشرت با یکدیگر با استفاده از رسانه عقل سلیم اقدام کنند.

برنامه نویسی کودکان

توجه داشته باشید که برنامه نویسی برای کودکانی که قصد دارند در زندگی خود و در دروسی از قبیل ریاضی به موفقیت های زیادی دست پیدا کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که شما به دنبال آموزش کدنویسی به بچه ها هستید بهتر است که انواع روش های تدریس را به دقت بررسی کنید. در این صورت در می یابید که برنامه نویسی برای بچه ها فایده های زیادی را به همراه دارد. مهم ترین مسئله این است که سبب افزایش خلاقیت های ذهنی در بچه ها می شود.
به این ترتیب که کمک می کند تا بتوانند قوه تخیل خود را به این طریق تقویت کنند. اگر فرزندان شما دارای قوه تخیل پایینی هستند می توانید بازی های مختلف و برنامه های گرافیکی خوبی را برای آنها در نظر بگیرید تا از این طریق برنامه نویسی را به آنها آموزش دهید. این موضوع سبب می شود که آنها بتوانند با ذهنی خلاق به ساخت انواع ربات ها و بازی ها اقدام کنند. از این رو از تدریس برنامه نویسی به بچه ها با استفاده از بازی ها و سرگرمی های مختلف هرگز غافل نشوید.

فواید آموزش برنامه نویسی به بچه ها چیست؟

باید توجه داشته باشید که تدریس کدنویسی به کودکان بسیار پر فایده است و از مزیت های بی شماری برخوردار است. زمانی که شما به تدریس برنامه نویسی به دانش آموزان اقدام می کنید در حقیقت می توانید مهارت های ریاضی را در آنها تقویت کنید. از این رو باید بگوییم که یکی از مزیت های کد نویسی کودکان افزایش مهارت های ریاضیات در این افراد است.
زمانی که تدریس کدنویسی به بچه ها را از سنین پایین شروع کنید به کودکان اجازه می دهید که بتوانند مهارت های ارتباطی بهتری داشته باشند. به همین جهت باید بگوییم که برنامه نویسی برای کودکان در سنین پایین بسیار پر فایده است و باعث می شود که آنها بتوانند به موفقیت های زیادی در روابط اجتماعی خود در زندگی روزمره دست پیدا کنند.
با آموزش کد نویسی به بچه ها به آنها کمک می کنید تا در دروس خود پیشرفت های زیادی داشته باشند. زیرا این موضوع سبب می شود که بتوانند افکار خودشان را به خوبی سازمان دهی کنند و در نهایت به توسعه مهارت های نوشتاری خود اقدام کنند که از طریق کد نویسی می توانند این کار را به خوبی انجام دهند.

افزایش اعتماد به نفس کودکان با کد نویسی

توجه داشته باشید که برنامه نویسی برای کودکان از نظر روانشناختی نیز فواید زیادی را به همراه دارد. بچه هایی که کدنویسی را به صورت اصولی فرا می گیرند می توانند به افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنند. زیرا از طریق برنامه نویسی می توانند به یادگیری جهت دهی بپردازند و از این طریق یاد می گیرند که برای انجام هر کاری یک روش و یک راهکار ویژه وجود دارد. به این صورت بچه ها می توانند بدون نگرانی مسائل مختلف را درک کنند. توجه کنید که برنامه نویسی برای کودکان می تواند یک روش بسیار مدرن آموزشی جهت فراگیری منطق و ریاضی و موارد روانشناختی به شمار رود. کودکان با استفاده از بازی ها می توانند هم سرگرم شوند و هم برنامه نویسی را فرا گیرند.
Tynker: سرگرمی های آموزشی برنامه نویسی برای کودکان

جمع بندی

به تبع با یادگیری کد نویسی است که آنها می توانند به خوبی با دوستان خود تعامل داشته باشند و با دیگران معاشرت کنند. به این ترتیب بچه ها در هر گروه سنی که باشند متوجه می شوند که می توانند درک متقابلی با دیگران داشته باشند و می توانند خلاقیت های زیادی در ساخت انواع اپلیکیشن ها نشان دهند. تمام این مزیت ها با استفاده از بازی های کامپیوتری نمایان می شوند که کودکان از طریق این بازی ها به خوبی می توانند به اهداف خود دست پیدا کنند و کدنویسی اصولی را فرا گیرند. باید بدانید که کودکان با استفاده از کد نویسی می توانند به درجه های بالای علمی در دوران تحصیل خود دست یابند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا